Black bullet points

24 mei 2014 - Bagamoyo, Tanzania

Zoals jullie wel gemerkt hebben, is mijn blog nog niet helemaal goed uit de verf gekomen. Het is druk en er komt veel op me af... Daarbij ontbreekt het me aan genoeg internetkracht om uitvoerig tekeer te gaan. Na 3 uur uploaden heb ik gelukkig wel wat foto's op mijn Flikr account gezet (https://www.flickr.com/photos/123725837@N07/). Kijk, geniet en als je vragen hebt... stuur me een berichtje via mail/facebook/whatsapp/viber/skype!

• Toch even snel... het weer is heerlijk, want de echt hete maanden zijn nog niet begonnen.
  • Het eten is heerlijk, maar erg eenzijdig. Veel koolhydraten, weinig groenten en erg veel vet. Voor de mensen die dachten dat ik slanker zou terugkomen... not happening!
  • Ik kan het goed vinden met mijn bazin en het werk is divers. Wat zijn mijn taken; alles wat je verwacht als je het hebt over een assistant manager (is een ander woord voor hoognodige/vervelende klusjes klaren, wat me prima bevalt).
  • Heb een Australisch maatje in de vorm van een jonge lerares genaamd Lauren George. Hoe je het ook wendt of keert, de culturele verschillen tussen mij en lokale jong volwassenen zijn te groot om echt een goede verstandhouding op te bouwen.
  • De kinderen zijn fantastisch. Hondsbrutaal, maar ontzettend liefdevol en leergierig.
  • Mijn Swahili begint aardig op gang te komen. De newly discovered familieleden waren erg onder de indruk (nu moet ik wel zeggen dat het verwachtingsniveau niet erg hoog was).
  • Ik heb Aziatisch bloed aan de kant van zowel mijn vader als moeder. Een goed excuus om nog een werelddeel te gaan ontdekken...
  • Volgend weekend zal ik hoogstwaarschijnlijk mijn vader zien.
  • Er wordt goed voor me gezorgd!

Bedankjes

• Marion, de kinderen hebben GENOTEN van de bellenblazers! Helaas waren ze al helemaal geruïneerd voordat ik foto's kon maken :). Ik heb al snel geleerd dat onze slogan is: ALLES KAN KAPOT!De compacte reparatiekits hebben een veilig plekje gekregen bij de Handige Harry van de shamba (Swahili voor boerderij).
  • Adele, heel erg veel dank voor de kleren. We hebben ze aan de kinderen gegeven van "Stronger Together". Dit is een tweewekelijks programma voor kinderen met HIV/AIDS in de stad. Elke woensdag en zondag wordt er voor hen ruimte gecreëerd om gewoon samen te spelen en wordt er gezorgd voor een goede maaltijd. Hoewel deze kinderen vaste woonplaatsen hebben, worden ze vaak verwaarloosd of komen ze uit pure armoede. Een set nieuwe kleren is dus waardevol.
  • Monique en Michel, heel erg bedankt voor de financiële bijdrage om de grote reparaties van de fietsen te klaren. De kinderen vechten om ze te gebruiken :D.
  • Emmanuel, my man! Alvast bedankt voor je grafische vormgeving skills ;)...

1. Monique:
    27 mei 2014
    Hey meissie!
    Als ik zo lees, wat je al allemaal te melden hebt is het nauwelijks te geloven dat je pas enkele weken weg bent.
    Je familie leren kennen is wel de meest bijzondere kant van je verhaal.
    Hou ons op de hoogte van je ervaringen!
    Knuffel,
    M&M